Meraklısı için Karatay diyetini bu yazımda detaylıca açıklamıştım. Ama şimdi bu yazıda kısa kısa vurucu şekilde anlatacağız. Hazırım diyenler aşağıya doğru devam etsin, kilo problemi olmayan sağlıklı olduğunu düşünenlere sevgilerimizi gönderelim ve onları bu kategorimize alalım. Bizim şu konumuz yazın da bitmesiyle diyet. İşte karşınızda kısa kısa karatay diyeti tüyoları:

1-  Karatay Diyeti Yapıyorsanız Tahıl’ dan Uzak Duracaksınız

Evet acı ama gerçek, karatay diyeti yapıyorsanız sağlıklı beslenmeye karar vermişsiniz demektir. Tahıl artık hayatınızda çok kısıtlı var. Ara sıra yiyeceksiniz. Lahmacunun altındaki hamur kadar ince buğdaydan yapılmış şeyler olur. Ama ayda yılda bir olur!

2- Akşam 6′ dan Sonra Yemek Yok

Bakın yemek yemek demedik, yemek yok yedik. Yani dişleri hiç kullanmayacağız, yani atıştırmayacağız. Çünkü gece çalışan leptin hormonu kilo vermemize yardımcı olacak. Bir hafta deneyin farkı görün.

3- Çalsın Kuzular, Oynasın Danalar

Sonunda bir diyet damak tadımıza sesleniyor ey ahali! Fırında bol yağlı bir kuzu kolu bugüne kadar hangi diyet verdi. Hangi diyet hayvansal yağ kraldır dedi! İşte Canan hocamız bize bunu sunuyor. Proteinden korkmuyor yağlısını tercih ediyoruz. Ama tabi dukan diyetindeki gibi sınırsız yemiyoruz. Onun da zararları çoktur, söyliiim.

4- Tereyağı ile Barışma Vakti, Zeytinyağında Yüzme Vakti

Bundan yıllar önce tereyağını hayatımızdan nasıl çıktığını şekerin zararları yazımda anlatmıştım. Artık Time dergisinin kapağı ile geri döndü gönlümün efendisi. Ama Time’ ın kapağından önce Canan Karatay hocam demedi mi bize, yiyin tereyağını korkmayın diye. Şimdi karatay diyetinde yemeklerimizi tereyağı ve zeytin yağı ile yapıyoruz. Zeytinyağını için bile diyor hocam, egeliler bilir. Biz pek içmeyiz ama acıktığınızda şöyle bir shot atarsınız artık.

5- Sebzeleri Tanıyalım

Doğru sebzeler var yalan sebzeler var sevgili okur. Mesela mısır. Sebze falan değil, bildiğin nişasta. Yine patates de aynı şey. Bu amerika kıtasının dünyaya bir faydası olmamış anlayacağınız. Salatalarınızdan mısırı, mutfağınızdan eksik olmasa da, ağlaya ağlaya vedalaşacağınız patatesi hayatınızdan çıkarın. Zayıflayana kadar bunlar yok!

6- Meyve Partilerine Son

Acı ama gerçek, kafamızı karpuza gömdüğümüz günlerin sonu geldi. Lütfen karatay diyetini uygularken sadece bir porsiyon meyve tüketelim. Bu konuda dertliyim, söyleyeceklerim bu kadar. Ha bir de şeker yüzünden demeyi unutmayım, fruktoz da bir şeker zira.

7- Tek İçkimiz Ayran

Aranızda hala bira içsek olur mu diyenler varsa burayı hemen terk etsin lütfen. Çünkü hiç bir alkolik hareket, hiç bir diyet tarafından desteklenmez. O yüzden tek dostunuz dostlarım, ayran. Yemeklerin yanında bir şey içmemeyi öğrenmeniz lazım. Su için, soda için ayran için. Bir de o şeker ve gaz bulutu şeyleri evlerinize bile sokmayın. “zero” bile olsalar. Aspartam içeriyorlar ve bu konuya meraklı iseniz, zerosuz yaşamıyorsanız bu yazıma bakınız. Unutmayın zeroyu da beynimiz normal şeker gibi algılıyor.

8- Kuruyemiş Candır.

Biz zaten çok şükür bu konuda şanslı memleketiz. Dünyada ne kadar kuru yemiş varsa hepsi anadolumuzda yetişiyor. Zaten dünyaya da buradan gittiği için pahalı minnoşlar. Neyse ki kilolarca yemeyin diyor karatay diyeti. Bir avuç bir günde kafi. Karatay için gerekli kuru yemişler; ceviz, badem, fındık. Gerisini sınırlı tüketelim lütfen. Soslu moslu şeyleri zaten yemeyin içinde ne 💩 olduğu belli değil.

9- Pişirme Yöntemi Önemli

Efendim yürüyen yürümeyen her şeyi ızgaraya atana bir milletiz çok şükür. O yüzden doğru bir mangal yaşam tarzımız var ise kafi. Bunun yanında da tabi, yine yürüyen yürümeyen her şeyi bol ayçiçek yağında kızartıyor muyuz: kızartmayacağız. Az tereyağında soteleyebilir, zeytinyağlı yemeklere sarılıp yatabilir, fırını en büyük kankamız yapabilir. Varsa bir buharlı pişiriciniz hafiften raw food trendine de giriş yapmış olursunuz 😎

10- Karatay Diyeti İle Bir Ayda 6 Kilo Verebilirsiniz

Eğer bu yukarıdaki konulara dikkat eder, karbonhidratı hayatınızdan çıkarır, atıştırmayı bırakırsanız; akşam 6′ dan sonra yemez, paketli gıdadan uzak durursanız ve eğer kilonuz 80′ in üzerinde ise ayda 6 kilo vermeniz normaldir. Benden söylemesi. Eğer sorunuz varsa, aşağıya yorum olarak bırakınız. Cevap vermeyi çok severim.